"היטלר לא התכווין להשמיד את היהודים" • הנאום של נתניהו שהתקבל בבוז ולעג

ארי וידר 2 Comment on "היטלר לא התכווין להשמיד את היהודים" • הנאום של נתניהו שהתקבל בבוז ולעג
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"היטלר לא התכווין להשמיד את היהודים, המופתי הפלסטיני שכנע אותו", כך אמר אתמול ראש הממשלה בנאום בירושלים, ועורר סערה. "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים בזמנו, הוא רצה לגרש אותם, וחאג' אמין אל חוסייני הלך אליו ואמר 'אם תגרש אותם כולם יבואו לכאן'. 'אז מה אעשה איתם?', שאל היטלר, וחוסייני ענה: 'שרוף אותם'".

נתניהו המשיך את השיעור בהיסטוריה השנוי במחלוקת: "סבי הגיע לישראל בשנת 1920, הוא נחת ביפו וזמן קצר מאוד אחרי זה הוא הלך למשרד ההגירה ביפו, שכמה חודשים מאוחר יותר נשרף על ידי פורעים ערבים. הם רצחו כמה יהודים, את התקיפה הזאת ותקיפות אחרות על הקהילה היהודית ב-1929, כמו ב-1921, דרבן המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני, שמאוחר יותר נדרש לשימוע בשל פשעי מלחמה במשפטי נירנברג, בשל תפקידו המרכזי בהכוונת הפתרון הסופי".

"גם אז חאג' אמין אל-חוסייני אמר: 'היהודים רוצים להרוס את מסגד אל-אקצה'. השקר הזה הוא בן 100 שנים והוא התסיס הרבה התקפות. הר הבת עומד על תלו. מסגד אל-אקצה עומד על תלו. אבל השקר עומד גם".

דברי ראש הממשלה מהם השתמע כי חלקו של היטלר "צנוע" יותר בהשמדת יהודי אירופה, וכי ה"פיתרון הסופי" כלל הגיע מהמופתי הערבי – חוללו סערה עצומה. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חלק על ראה"מ מכל וכל, ובראיון הבוקר אמר: "חאג' אמין אל-חוסייני הצטרף להיטלר ב-1941, כמובן שלא הוא זה שהמציא את הפיתרון הסופי".

יו"ר מר"צ זהבה גלאון הציגה את הנאום ברשת החברתית, וצירפה את הסטטוס הבא: "זה לא נאום של יורג היידר. זה לא קטע מהדוקטורט של אבו-מאזן. זה ציטוט אמיתי לחלוטין של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אתמול מעל בימת הקונגרס הציוני. לראות ולא להאמין. אולי כדאי להוציא מהקבר את 33,771 היהודים שנרצחו בבאבי יאר בספטמבר 1941, חודשיים לפני שהמופתי והיטלר בכלל נפגשו, ולעדכן אותם שהנאצים בכלל לא התכוונו להשמיד אותם".

היא המשיכה: "אולי שנתניהו יספר את זה לקרובי משפחתי מליטא שנרצחו על ידי הנאצים יחד עם עוד כמעט מאתיים אלף בני הקהילה היהודית שם, גם כן לפני שהמופתי והיטלר נפגשו. לאיזה תהומות של שפלות יורד האיש הזה. כמה הוא מבזה אותנו כעם ואיך הוא גורר בבוץ את זכר הזוועות שעשו הנאצים ועוזריהם לעם היהודי. אני מתביישת בשבילך אדוני ראש הממשלה. את הניתוחים הפסיכולוגיים אשאיר לאחרים. דבר אחד אני כן יודעת: מי שלא מסוגל לפעול כדי לשנות את העתיד, כל מה שנשאר לו זה לשכתב את העבר".

ח"כ עומר בר לב הגיב לדברים: "אני מזועזע מדבריו של נתניהו אמש בקונגרס הציוני. נראה שהוא לא ימחל באמצעים כדי לעשות דמוניזציה לערבים, גם במחיר של הפחתה מרשעותו של היטלר. לא רק שביבי חוטא לאמת ההיסטורית, הוא משחק בנקודה הרגישה ביותר בעברנו כעם וכאומה. צר לי, אך לעם היהודי יש קווים אדומים וכפי שנגנה בחריפות מכחישי שואה כך גם לא נאפשר אמירות שמצמצמות את מעשיו הנפשעים של היטלר כלפי העם היהודי. נתניהו צריך לחזור בו מדבריו במידיות לפני שיקבלו הד בינלאומי ויעשו נזק ממשי לעם ישראל".

גם העיתונאים לא טמנו ידיהם במקלדותיהם, וחבטו ללא רחם בראה"מ. העיתונאית קרן נויבך שידועה בביקורת שהיא מטיחה צייצה: "ברור שנתניהו לא מכחיש שואה, אבל הוא עושה מניפולציה מסוכנת כדי לשרת שיח מסוים. להפוך את הערבים לנאצים, זה מה יקדם אותנו?". כתב הכנסת ירון אברהם צייץ: "אם נסכם את היום הזה: המשקפת הסגורה גרמה לנתניהו שלא לראות נכוחה את המציאות ואת ההיסטוריה".

20151021022347

20151021024009 (1)

ח"כ איימן עודה, יו"ר המפלגה הערבית המאוחדת כתב: "נתניהו משכתב את ההיסטוריה כדי להסית נגד העם הפלסטיני ומוכיח שוב כמה הוא מסוכן לשני העמים. ירח טוקר דוברו של ח"כ משה גפני היה ציני כהרגלו וכתב: "רחמיי על ההיסטוריונים של דורנו. מהבוקר בשש לערך, ועד שש עם עודד בן עמי ינדנדו להם שלושת אלפי מפיקים/ות של תוכניות האקטואליה ברדיו ובטלויזיה".

ליאת שטייניץ מקול ישראל כתב בציניות מושחזת: "ביבי עוד זוכר את המופתי מתאמן עם היטלר והחיילים הבריטיים בתקופת המנדט". העיתונאי דן מרגלית: "מה שאומר ביבי על ירושלים אמת. היחיד שהביא את בני עמו לתמוך בנאצים בלי שנכבשו. אבל צמצום כתב האישום הנורא נגד היטלר – קשקוש מקושקש". חיים לוינסון מהארץ השחיז מקלדתו וירה: "אגב המופתי עצמו גם לא רצה בכלל לרצוח את היהודים. זה מני נפתלי שיכנע אותו".

קובי אריאלי הצטרף אף הוא לציניקנים וכתב: "כל כך מקומם לשמוע את נתניהו שאהבתי מצדיק את הפתרון הסופי וקורא לשריפת חנויות של יהודים".

20151021024009

20151021022349

נתניהו מצידו, הגיב היום לסערה בדברים שנשא על כבש המטוס, בדרכו לביקור מדיני במולדתו של היטלר: "זה אבסורד. לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה.

"באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, חאג' אמין אל חוסייני, פושע מלחמה, שבעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, להשמיד את יהודי אירופה. על כך יש עדויות רבות, לרבות העדות של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, לא עכשיו אלא אחרי מלחמת העולם השנייה.

"המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה. אסור להתעלם מחשיבות תפקידו. המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, בראש ובראשונה להיטלר, לריבנטרוב ולהימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פתרון הולם לשאלה הפלסטינית. הניסיון הזה של חוקרים מסויימים ואנשים מסויימים לתת אפולוגטיקה לתפקיד המרכזי והחשוב שהיה לחאג' אמין אל חוסייני, הוא ברור. חוקרים רבים אחרים מצטטים את העדות הזאת וגם עדויות אחרות על תפקידו של חאג' אמין אל חוסייני

"המטרה שלי הייתה לא לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה, אלא להראות שאבי האומה הפלסטינית אז, ללא מדינה וללא מה שקוראים "הכיבוש", ללא שטחים וללא התנחלויות, כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים. לצערי, חאג' אמין אל חוסייני הוא עדיין דמות נערצת בחברה הפלסטינית, הוא מופיע בספרי הלימוד ומורם כאבי האומה וההסתה הזאת שהתחילה אז איתו, הסתה להרג יהודים – נמשכת. לא באותה מתכונת אך במתכונת אחרת והיא שורש הבעיה. כדי להפסיק את הרצח צריך להפסיק את ההסתה. מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן, לא אז ולא היום".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזה אכזר הוא רוצה להדליק את ערבים לרצוח על חשבון של כל היהודים החרדים (שהחרדים רואים שהם יהודים, החילוני נראה בדיוק כמו כל הגוים והערבים) מהארץ בפרט ומכל העולם בכלל
    ובאמת מי שאשם בשואה הנוראה ושהדליק את היטלר ימשו"ז להשמיד את היהודים, זה רק ראשי הציונים כמו שכל מי שלא מטמין ראשו בחול ויודע קצת היסטוריה וכמבואר באריכות בספר מן המצר מהרה"צ מיכאל דוב ויסמנדל
    שרד את השואה, והיה מעורב בהרבה פעילות בזמן השואה
    "עברו ימים וחלפו הזמנים מעת אשר גזר דיין אמת את השמד ואת החורבן עלינו בעו"ה בארצות הדמים באירופה, ואנכי אשר עמדתי במקום אשר עמדתי, מצאתי את לבבי מחיוב לכתוב את ספר הזכרון מן המעשים הידועים לי – מן המעשים שנעשו לרעה בעו"ה, ומן המעשים שנעשו – ומן המעשין שלא נעשו – לטובה" (מתוך אחד המכתבים)

  2. 1

    לה'יהודי המאמין' אני חושב שקצת נסחפת ואגב רוב ההיסטוריונים כך טוענים וחוץ מזה איזה חצוף נתניהו רוצחים את היהודים והוא מסית נגד הרוצחים הערבים הי הם רוצחים טהורים מדוע כך להסית נגדם